Hvordan Godrej transformerte sin kapitalforvaltning med HxGN EAM
G&Bs implementering av HxGN EAM har forvandlet ressursforvaltningen, slik at selskapet kan forvalte eiendelene sine mer effektivt, redusere driftskostnadene og forbedre oppetiden.
Godrej & Boyce Mfg. Co. Ltd. (G&B) er et indisk konglomerat som er kjent for sin eksepsjonelle ingeniørkunst og innovative ånd, og som har bidratt til Indias økonomiske fremgang siden etableringen i 1897. Det er imidlertid ingen enkel jobb å spore og administrere mer enn 15 000 eiendeler fordelt på 14 forretningsenheter.
Utfordringen: Administrere ulike eiendeler på tvers av flere forretningsenheter
G&Bs interne applikasjon for å koordinere vedlikeholdsaktiviteter gjorde det ikke mulig å spore anleggsdata med den detaljeringsgraden som var nødvendig. I tillegg tok det tid å hente ut vedlikeholdsanalyser, KPI-informasjon og rapporter manuelt. Til slutt var ikke applikasjonen koblet til selskapets ERP-system eller reservedelslager. Hovedmålet med å implementere en ny løsning for kapitalforvaltning var å effektivisere vedlikeholdsprosessene på tvers av en rekke ulike eiendeler, inkludert produksjonsanlegg, fasiliteter og flåter, i sanntid. I tillegg trengte G&B en løsning som enkelt kunne kobles til tredjepartssystemer og levere fordelene forbundet med Industri 4.0 og RPA.
Løsningen
For å løse dette problemet implementerte G&B HxGN EAM. Denne førsteklasses løsningen for kapitalforvaltning kunne effektivisere vedlikeholdsprosessene og utnytte kunstig intelligens og maskinlæring for å minimere nedetid for maskiner, forbedre beslutningstaking og oppnå større smidighet.
HxGN EAM tilbød overvåking og rapportering i sanntid, og var en standardløsning for alle forretningsvertikaler med fleksibilitet til å møte behovene til ulike forretningsenheter. De avanserte funksjonene bidro til mer effektiv ressursbruk og reduserte driftskostnadene. Det intuitive brukergrensesnittet til HxGN EAM var også en avgjørende faktor i valget, ettersom det innebar implementering av programvaren for over 2000 personer på 35 forskjellige steder. HxGN EAM er integrert med en rekke systemer, blant annet selskapets Infor LN ERP, MES, SFDC CRM og interne kundeforespørsler.
Viktige resultater: Forbedret oppetid, arbeidsutnyttelse og lagerkostnader
I dag håndterer HxGN EAM over 150 000 eiendeler, 1,5 millioner delreferanser, 95 000 arbeidsordrer per år og 125 000 dokumenter. Med full tilgang til alle eiendelene kan selskapet holde riktig lagerbeholdning og ta informerte beslutninger om oppdateringer eller oppgraderinger av utstyr. Systemet sporer også oppetid, MTBF og MTTR, noe som gjør det mulig for selskapet å forbedre driftstiden fra 60 % til over 95 %. Som et resultat ble lagerkostnadene redusert med 45 %, og den effektive arbeidsutnyttelsen ble forbedret med 70 %. Det ble enklere å søke i lagerbeholdningen og få full oversikt over alle lagerbeholdninger på alle lokasjoner, noe som gjorde det mulig å ta bedre beslutninger om innkjøp, reparasjoner og fornyelser. HxGN EAM har ført til en rekke betydelige fordeler for selskapet. I årene som kommer, vil det fortsette å støtte selskapets fremtidige vekst og mål om å glede over en milliard kunder over hele verden.
Konklusjon
G&Bs implementering av HxGN EAM har forvandlet ressursforvaltningen, slik at selskapet kan forvalte eiendelene sine mer effektivt, redusere driftskostnadene og forbedre oppetiden. HxGN EAMs overvåkings- og rapporteringsmuligheter i sanntid, det intuitive brukergrensesnittet og de avanserte funksjonene har gjort det til en ideell løsning for G&Bs mangfoldige virksomhet. Plattformens skalerbarhet og tilpasningsdyktighet til arbeidsflyten gjør det enkelt å spore og administrere eiendeler. Den vellykkede implementeringen av HxGN EAM var mulig takket være Hexagons støtte til implementering, migrering og opplæring. G&Bs erfaring viser at implementering av en førsteklasses løsning for ressursforvaltning som HxGN EAM kan gi betydelige fordeler for et selskap.
Du kan lese hele casestudien her for å lære mer om hva G&B oppnådde med HxGN EAM.