23948sdkhjf

Auka blir forhandler av Fassi lastebil- og marinekraner

Nyetablerte Auka Karosseri AS har inngått en samarbeidsavtale med Nord-Kran AS og blir forhandler av Fassi lastebil- og marinekraner i Trøndelag.

Nord-Kran har vært importør og leverandør av Fassi kraner siden 1974. Auka Karosseri blir en komplett forhandler innen salg, service, vedlikehold og årlig sakkyndig kontroll, ifølge en pressemelding Auka Karosseri.

Flere likheter

– Auka Karosseri og Nord-Kran har flere likheter, vi er begge en familiebedrift med lang historie innen lastebilkran og påbygg til det norske markedet. Markedsstrategien til Nord Kran er å satse på offensive partnere og Auka Karosseri passer meget godt inn i det, sier daglig leder i Nord-Kran AS, Steinar Nord.

Aunes Karosseriverksted AS var forhandler av Palfinger i 47 år inntil i fjor, og selskapet gikk konkurs i mai i år. 

Nytt påbyggerfirma ble etablert i samme lokaler i juni, og Auka Karosseri AS har forhandlet fram avtaler på ulike produkter denne sommeren. Verksmester Nils Jørgen Olsen har selv over 20 års erfaring med lastebilkran og ser fram til å representere Fassi sammen med de 14 andre ansatte på Auka Karosseri.

– Fassi leverer kraner med stor rekkevidde og i størrelse fra 1 til 215 tonnmeter, toveis telekommunikasjon og semiautomatisk pakking av kran, sier verksmester Nils Jørgen Olsen.

Italias ledende kranprodusent

Fassi er Italias ledende kranprodusent og startet produksjon i 1965. De leverer kraner til absolutt hele verden og er en av de ledende kranmerkene i det europeiske markedet. I Norge har Nord-Kran AS representert Fassi i 50 år. Over 60 ulike kraner med 30.000 ulike konfigurasjoner tilbys nå kunder i Trøndelag gjennom avtalen med Auka Karosseri på Stjørdal.

– Vi er plassert midt i hjertet av Trøndelag, sier daglig leder ved Auka Karosseri AS, Tor Idar Aune.

En utgave av Fassi lastebilkran er på plass når Auka inviterer alle interesserte til åpne dager 26. og 27. september. Da kan kranen både besiktiges og prøves av alle som ønsker.

Kilde: tungt.no

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.093