Internasjonale filmpriser til Det norske
På Cannes Corporate Media and TV Awards fikk Det norske oljeselskap og Headspin første- og andreplass for filmen «Det norske oljeeventyret».
- Dette er fantastisk! Første og andreplass for årsrapportfilmen er en bekreftelse på at vi er en av de beste i klassen, også internasjonalt. Dette er en stor utmerkelse til oss og Headspin og til vårt gode samarbeid, sier Det norskes kommunikasjonsdirektør Torgeir Anda.
Årsrapportfilmen fikk andreplass i kategorien intern kommunikasjon og førsteplass for beste grafikk og annimasjon. Øyvind Ingul, administrerende direktør i Headspin, er svært fornøyd med prisene.
- Dette er en av de viktigste prisene vi kan få. Prisene hadde ikke vært mulig uten et godt og innovativt samarbeid med Det norske. Og ikke uten et modig Det norske som tørr å gjøre ting annerledes, sier Ingul.
Cannes Corporate Media and TV Awards ble arrangert for fjerde gang 17. oktober. 719 bidrag fra 40 ulike land ble sendt inn til konkurransen.