Ny fabrikasjonskontrakt til Aibel
Aibel har signert en ny kontrakt med japanske MODEC.
Modulene vil ha en samlet vekt på 9.400 tonn. Etter fabrikasjon vil de bli transportert fra Aibels verft i Thailand til Singapore, hvor de vil bli installert på et flytende produksjonsskip (FPSO). Produksjonsskipet skal operere utenfor kysten av Ghana på Tweneboa, Enyenra og Ntomme-prosjektet.
– Vi er veldig glade for å kunne fortsette vårt gode forhold til MODEC her i Sørøst-Asia. Vi har tidligere fått oppdrag både med Tupi-, Guara- og OSX-3-prosjektene for MODEC, og forventer ytterligere jobber i framtiden, sier viseadministrerende direktør for operasjon og forretningsutvikling i Aibel International, Nick Routledge.
Første stål kuttes i april
Prosjektet vil stå for en betydelig del av arbeidsmengden ved Aibels verft i Thailand i løpet av det kommende året. Det første stålet vil bli kuttet sent i april, og markerer starten på fabrikasjons-aktivitetene. Den siste modulen skal leveres i slutten av april 2015.
MODEC er et stort japanskeid rederi og operatørselskap for flytende produksjonsanlegg. Selskapet har sine største kontor i Tokyo, Singapore og Houston.
MODEC har for øyeblikket operasjoner i mer enn et dusin land og har bygd mer enn 25 flytende produksjonsanlegg over hele verden.
Sluttkunden i prosjektet er Tullow Ghana Ltd. Det flytende produksjonsanlegget vil operere utenfor kysten av Ghana i Vest-Afrika.
MODEC har for øyeblikket operasjoner i mer enn et dusin land og har bygd mer enn 25 flytende produksjonsanlegg over hele verden.
Sluttkunden i prosjektet er Tullow Ghana Ltd. Det flytende produksjonsanlegget vil operere utenfor kysten av Ghana i Vest-Afrika.