23948sdkhjf

Havyard fortsetter å vinne fotfeste i Kina

Det kinesiske oljeselskapet Sinopec velger Havyard design for tredje gang når de nå skal bygge nok et plattform forsyningsskip
Havyard skal levere en designpakke for bygging av et plattform forsyningsskip ved det kinesiske verftet Fujien Mawei Shipbuilding. Den nye PSVen skal leveres fra Fujien Mawei Shipbuilding til Sinopec i mars 2016, melder Havyard.

Dette er tredje gang på rad at Sinopec velger et Havyard design når de skal ha nye skip. Tidligere har de valgt Havyard Design til bygging av et ankerhåndteringsfartøy av typen Havyard 843 og en PSV av typen Havyard 832.

Befester posisjon i Kina
Havyard design er en relativt ny merkevare, men har blitt anerkjent blant de ledende innen leveranser av design- og utstyrspakker til bygging av avanserte fartøy til offshore oljeindustri. Siden oppstarten i 2005 er det solgt over 70 Havyard design, hvorav 11 for bygging ved kinesiske verft.

- Vi har fått et godt fotfeste i Kina, noe som er veldig viktig for framtidig vekst og utvikling av våre leveranser av design og utstyrspakker, sier Gisle Vinjevoll Thrane, Salgsdirektør i Havyard.

– Kina er det landet med størst skipsbyggingskapasitet og med ambisjoner om å ta stadig større andeler av verdensmarkedet for skipsbygging, fortsetter Thrane.

– I tillegg ser vi at kinesiske redere også bygger stadig mer avanserte offshore fartøy. Vi har nå godt fotfeste i Kina og er anerkjente både blant de beste verftene som bygger offshore skip og rederiene til de to største kinesiske oljeselskapene Sinopec og CNOOC. Dette er en god plattform for å fortsette å øke vår omsetning på leveranser av design- og utstyrspakker til det kinesiske markedet avslutter salgsdirektør Thrane.

Rederiet
Sinopec, er det nest største oljeselskapet i Kina og landets største produsent og leverandør av raffinerte oljeprodukter. Rederidelen av selskapet har en flåte av offshore skip som skal betjene aktiviteten de har innen oljeleting og utvinning i kinesisk farvann. De leier også inn fartøytjenester fra andre rederi for å betjene sine behov.






Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.078