Satser i Midtøsten
Harding etablerer ny servicestasjon i Dubai
3
Bilder
Med den nye servicestasjonen sentralt i Dubai, kjem Harding tett på kundene i en svært aktiv shippingregion. Ill.: Shutterstock
– Målet er å gi kundene våre i Midtøsten enda bedre kvalitet på servicetjenestene, sier regiondirektør Tommy Hivand.
Etter å ha brukt en lokal samarbeidspartner som leverandør av servicetjenester til Harding sine kunder i Midtøsten siden 2006, har Harding nå etablert sin egen, topp moderne servicestasjon i Dubai.
- Harding er en produkt- og serviceleverandør med lang erfaring og høy kompetanse innen maritimt livredningsutstyr. Ved å ta hånd om servicearbeidet selv , i egen servicestasjon med egen ekspertise, ønsker vi å gi kundene våre i Midtøsten enda bedre kvalitet på tjenestene de får hos oss. Investeringen viser at Midtøsten er et viktig marked for Harding, og at vi er langsiktige i vår satsing i regionen, sier Tommy Hivand, regiondirektør for Afrika, Midtøsten og India.
Tett på kunden
Servicestasjonen er lokalisert i Dubai Maritime City, selve hjertet i den maritime næringen i regionen. Her kan Harding tilby et rundt 1000 kvadratmeter stort verkstedlokale med topp fasiliteter for alle typer serviceoppdrag på livbåter og daviter. Verkstedet blir blant annet utrustet for å gjøre skrogreparasjoner, målearbeid og livbåttesting i basseng, og vil også fungere som base for serviceingeniører som drar rundt i regionen på inspeksjoner og idriftsetting av nye utstyrsleveranser.
- Lokaliseringen plasserer oss tett på kundene i en veldig aktiv region. Stasjonen ligger nær mange verft som leverer nybygg og skipsservice i Dubai, og har en strategisk plassering i forhold til den store olje- og gassrelaterte skipstrafikken i regionen. Samtidig ligger nyetableringen svært gunstig til i forhold alle skipene som trafikkerer handelsrutene mellom Østen, Afrika og Europa. For internasjonale kunder som nyter godt av Harding sitt globale serviceprogram, blir stasjonen i Dubai enda et potensielt servicepunkt i vårt verdensomspennende nettverk, fremhever Hivand.
I starten vil Dubai-stasjonen utføre service på Harding-utstyr, men etter hvert vil Harding også kunne tilby tjenestene til kunder med livbåter og daviter fra andre produsenter.
Salg og service under et tak
Siden 2011 har Harding også hatt et salgskontor i Dubai. Dette kontoret blir i løpet av året flyttet til den nyetablerte servicestasjonen.
- Midtøsten er et viktig marked for salg av nytt Harding-utstyr, og vi har på få år opparbeidet oss en sterk posisjon som en av de ledende produktleverandørene i regionen. Ved å samlokalisere salgs- og servicefunksjonene våre i Dubai, vil vi kunne tilby kundene i denne regionen et fullverdig og helhetlig Harding-kontor, sier Hivand.