23948sdkhjf

Ytterligere en brasilkontrakt til Ulstein Group

Det brasilianske rederlaget CBO har bestilt en design- og utstyrspakke til et plattformforsyningsfartøy av PX105-typen fra ULSTEIN.
Kontrakten inkluderer også en opsjon på to skip, melder Ulstein Group.

Dette blir det niende skipet med X-BOW®-skroglinje i CBO sin flåte, som allerede nå favner om flere skip designet av ULSTEIN: Seks av typen PX105, to PX106 og to P106. Det nye fartøyet skal bygges ved Aliança-verftet i Rio de Janeiro, Brasil.

- Som følge av de gode resultatene vi har hatt med PX105- og PX106-skipene våre, har vi vedtatt å bygge enda et PX105-fartøy ved Estaleiro Aliança. Vi føler oss trygge på at det gode samarbeidet mellom selskapene våre vil fortsette også i fremtiden, sier CBO-direktør Alfredo Naslausky.

Kontrakten gjelder design og en utvidet hovedutstyrspakke. Fartøyet er tilpasset det brasilianske statsoljeselskapet Petrobras sine krav om en dødvekt på 4500 tonn.

Dette PX105-design er en stor PSV som kan romme 23 personer. Fartøyet måler 88,9 meter i lengden og 19 meter i bredden, og har et dekksareal på cirka 940 kvadratmeter. Disse fartøyene kan operere over et bredt værvindu, og kan ta på seg komplekse oppdrag langt fra land. Slag fra møtende sjø blir eliminert som følge av X-BOW®-formen i forskipet. Fartøyene er kostnadseffektive og drivstoffbesparende, og mannskapet får mer effektiv hviletid, noe som bidrar til å øke sikkerheten, melder Ulstein.

Attraktiv design
Med dagens utvikling der olje- og gassproduksjon går for seg stadig lengre fra land, er etterspørselen etter store PSV-er økende. Totalt 29 PX105-design er til nå kontraherte av ulike rederlag, noe som gjør dette til et av de ledende PSV-design fra ULSTEIN. Størrelsen og fleksibiliteten til disse fartøyene gjør dem egnet for mange markeder og operasjoner.

- Det er svært hyggelig at kundene vender tilbake til ULSTEIN for å bestille flere av designene og tjenestene våre. Rederlaget CBO er en god kunde, og når de bygger enda flere PSV-er med oss er det et bevis på at de er fornøyde med ytelsen og kapasiteten til disse skipstypene, sier Kim Lillebø, som er salgsansvarlig i Brasil for Ulstein Design & Solutions.

- Vi har god erfaring med CBO som rederlag og Aliança som verft, og er takknemlige for den tilliten de viser oss ved å tildele oss denne nye kontrakten. Vi ser frem til enda flere samarbeidsprosjekt i nær fremtid, sier salgs- og markedssjef, Lars Ståle Skoge.

Kontrakten inkluderer også systemløsningene ULSTEIN IAS® integrert automasjonssystem, ULSTEIN COM® kommunikasjonssystem og ULSTEIN BRIDGE™ radio- og navigasjonsutstyr.
Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.078