- En milepæl i TaMek’s historie
TaMek i mål med sertifisering
- ISO 9001:2008 er en milepæl i TaMek’s visjon om å bli en komplett og pålitelig leverandør, dimensjonert for vekst og framtidens produkter, sier administrerende direktør Patrick Berggren i TaMek.
- I utgangspunktet handler jo denne prosessen om å dokumentere det du gjør og deretter leve som du lærer, sier Patrik Berggren og fortsetter:
- ISO som styringssystem vil gi oss uvurderlig hjelp og skape forutsetninger for å forbedre kvalitet i alle ledd. Samtidig som det tvinger frem god struktur på egne prosesser, så krever det også at du som bedrift jobber aktivt og fokusert mot bedriftens interne kvalitetspolitikk og kvalitetsmål.
- Systematiserte leverandørvurderinger og kundeundersøkelser er sentrale aktiviteter i ISO standarden og vil gi TaMek verdifull informasjon. Kunden er vår øverste sjef og uten kundens behov har TaMek ingen eksistensberettigelse, sier Berggren.
- Å vite om kundens holdning til bedriften er meget viktig informasjon og avgjørende for videre utvikling og vekst. Våre kundeforhold skal bygge på gjensidighet, tillit og trygghet, sier TaMeks direktør videre.
TaMek AS eies av Hoffgruppen, et konsern som arbeider nasjonalt og internasjonalt innenfor en lang rekke områder. Bedriften holder til på Lindeberg på Frogner, og leverer alle tjenester innenfor tynnplatebearbeiding maskinering , sveising og montering. TaMek AS er en avansert mekanisk bedrift som ble opprettet i Oslo i 1984, da Tandberg Mekaniske Verksted ble skilt ut fra Tandberg radiofabrikk. Denne delen av bedriften leverte i mange år finmekaniske produkter til radio- og TV-fabrikken. I årenes løp har bedriften utviklet seg fra å være en nisjebedrift til å bli en moderne underleverandør av finmekaniske produkter og løsninger med en solid kundekrets.