23948sdkhjf

Brødrene Dahl satser på havbruk

Til tross for fallende oljepriser ser Brødrene Dahl store vekstpotensialer i norske havområder.
Brødrene Dahl satser nå tungt på oppdrettsnæringen, og selskapet, som er en del av det franske industrikonsernet Saint-Gobain, har ambisjoner om å bli en totalleverandør av produkter for hele bransjen.

– Vi ønsker å tilby aktuelle varer i hele produksjonsleddet fra rogn til mat for å forenkle og effektivisere forbindelsen mellom leverandør og kunde, opplyser Anders Kallerud, nyansatt markedssjef i Brødrene Dahl Havbruk i en melding.

– Det kan vi klare blant annet ved at alle våre produktsjefer har inngående kompetanse om materialer innenfor de forskjellige produktområdene.

Kallerud gjorde i fjor en strategisk analyse av havbruksnæringen, og konkluderte med at både settefiskanlegg, matfiskproduksjonen og slakterier har mye å hente på å bruke riktige produkter innen rør, rørdeler, ventiler, varmevekslere og pumper.

– Ved å handle alt på ett sted oppnår kunden redusert antall transaksjoner, minimal risiko og lave totalkostnader, sier Anders Kallerud.

Anders Kallerud har solid erfaring med oppbyggingen av gode salgs- og distribusjonsnettverk. Han jobbet i syv år for det japanske handelshuset Itochu og svenskbritiske Avesta Sheffield med salg av rør- og rørdeler til norsk offshore, og har ledet oppbyggingen av Telenors globale distribusjonsnettverk for mobile satelittjenester til å bli størst i verden.

Brødrene Dahl ble etablert i 1917, og arbeider innenfor kundesegmentene VVS, VA, industri, marine, olje og gass, vannkraft og samferdsel. Konsernet har 1.500 medarbeidere og en omsetning på over 6 milliarder kroner.

Selskapet driver virksomhet på 72 steder i Norge og har flere datterselskaper og eksportvirksomhet. Selskapet er en del av det franske industrikonsernet Saint-Gobain.


Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.078