23948sdkhjf

Nytt rekordår for Data Respons

Igjen rekordhøy omsetning, ordreinngang og driftsresultat – jo, det ser utvilsomt lyst ut for norske Data Respons.
De tre superlativene gjelder både for fjorårets siste kvartal og for hele året. Data Respons la i dag fram forretningstallene, og de lyser det kraftig grønt av.

Solid vekst
Konsernets driftsinntekter for siste kvartal 2017 var på 353,5 millioner kroner, godt over 50 millioner mer enn i samme periode i 2016 - en økning på 17 prosent.
På årsbasis ble det omsatt for rundt 1,242 milliarder kroner, en vekst på 19 prosent. Dermed fortsetter Data Respons de siste årenes solide veksttrend.

Involvert i 100 industriprosjekter
Selskapet fremhever at det har hatt god tilgang på oppdrag og innovative (industri)prosjekter – særlig i den internasjonale delen av konsernet. Akkurat nå er Data Respons involvert i over 100 utviklingsprosjekter som spenner fra oppkoblede og selvkjørende kjøretøy til fremtidens smarte og mer robotiserte fabrikker.

- Dette gjør selskapet attraktivt for våre kunder, partnere og dyktige ingeniører, understreker adm. direktør Kenneth Ragnvaldsen.

Vokser med i Tyskland
Med en andel på 48 prosent av inntektene, er Sverige fortsatt konsernets største geografiske marked, men det er i Tyskland Data Respons vokser mest. I desember i fjor ble software-spesialisten EPOS CAT i Ingolstadt kjøpt.

- Med denne transaksjonen fortsetter vi å styrke vår tilstedeværelse i Tyskland, det største markedet i Europa. EPOS CAT er en anerkjent leverandør av spesialisttjenester til bilindustrien, et viktig og økende markedssegment i Data Respons, poengter Ragnvaldsen.

Utvikler smart-hjem-konsepter
I Tyskland er Data Respons dessuten involvert i smarte-hjem-konsepter, moderniseringen av software-plattformer innen banksektoren og mange spennende prosjekter innenfor Tingenes internett (IoT).

Ser lyst fremover
Data Respons ser ingen skyer på den digitale himmelen. Gode markedsforhold, stor aktivitet og solid ordrereserve gir et godt utgangspunkt for fortsatt god utvikling, mener Kenneth Ragnvaldsen.

Les også: Kapret ordre i tysk bilindustri





Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.047