23948sdkhjf

Statoil inngår avtale med Capgemini

I henhold til avtalen vil Capgemini støtte Statoil og deres digitale kompetansesenter med tjenester for å videreutvikle og levere Statoils digitale veikart. Kontrakten vil løpe de neste tre årene.
I april 2017 lanserte Statoil et omfattende digitalt veikart og etablerte et digitalt kompetansesenter for å koordinere og lede arbeidet med digitalisering på tvers av selskapet. Statoils ambisjon er å være en global digital leder innen sine kjerneområder.

Capgemini vil med sin bredde og erfaring på tvers av bransjer og fagområder, støtte Statoils digitale veikart. Avtalen omfatter digitale tjenester og kompetanse innen et bredt spekter av arbeidsområder. Tjenestene vil primært leveres til Statoils lokasjoner i Norge, men også til andre globale lokasjoner.

– Vi er veldig stolte og fornøyde med at Statoil har valgt oss som en strategisk partner innen digitalisering, og vi ser frem til å støtte dem på deres digitale reise. Denne avtalen styrker vårt strategiske partnerskap ytterligere, sier Anil Agarwal, administrerende direktør, Capgemini i Norge og Sverige.
Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.079