23948sdkhjf

Remøy Shipping forlenger med Equinor

Batteriinstallasjon og landstrøm står sentralt når Remøy Shipping forlenger avtalen med tre forsyningsskip med Equinor.

Det er Remøy Shippings tre fartøy – «Rem Eir», «Rem Hrist» og «Rem Mist» - det er inngått avtale om utøvelse av opsjoner på tre år om. Alle de tre fartøyene skal få installert hybrid batteridrift innen første halvår i år, og de vil også ha mulighet til å benytte landstrøm.

Det skriver Skipsrevyen, som omtaler opsjonsavtalen som ble inngått mellom Remøy Shipping og Equinor nylig.

KONTRAKT: Remøy Shipping-sjef Karl-Johan Bakken og Tonje Angelfoss fra Equinor har signert de nye kontraktene. FOTO: EQUINOR/VIDAR HARDELAND

Avtalen er en direkte forlengelse av eksisterende kontraktperioder, noe som betyr at de tre fartøyene fortsetter å jobbe for Equinor.

– Kontraktene gir oss muligheten til å videre redusere brennstoff-forbruk og utslipp gjennom installasjon av batteripakker på alle tre skipene. Dette vil være en fortsettelse på arbeidet med brennstoff-reduserende tiltak i rederiet, der vi allerede har gjennomført og implementert et digitaliseringsprosjekt for brennstoff-optimalisering av skipenes drift, uttaler administrerende direktør Karl-Johan Bakken i Remøy Shipping til Skipsrevyen.

Equinor har ifølge den administrerende direktøren ved rederiet vært den største kunden i selskapets historie. Kontraktene som nå er inngått betyr at skipene det er snakk om vil avgi et mindre klimaavtrykk enn i dag. «Rem Eir» går i dag på LNG.

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.095