Lanserer kampanje for bærekraftig industri
I et forsøk på å akselerere en endring mot bærekraftig industriproduksjon, lanserer Aker Solutions en kampanje der de ber industrien, myndighetene og samfunnet jobber sammen for å oppnå felles mål.
Kampanjen har fått navnet #PowerTheChange, og ble lansert mandag 16. november. Den har som målsetning å fremme potensialet for muligheten til å oppnå felles mål.
- Som en næring, har vi felles utfordringer: Hvordan skal få til et lavkarbon-samfunn i framtiden, samtidig som vi skal oppfylle verdens behov for rimelig energi og lønnsomme jobber, sier Aker -direktør Kjetil Digre.
- Dette er en utfordring som intet selskap eller individ kan løse alene. Det vil kreve modige beslutninger, nye måte måter å jobbe og nye samarbeidsformer. Vi ser allerede gode eksempler på dette, og nå er det på tide øke farten om endringene, sier Digre videre.
Han understreket videre at pretroleumsutviklingen også i de nærmeste årene vil bidra til å være en viktig del av selskapets forretningsvirksomhet. Mange kunder i oljeselskap planlegger nå nye installasjoner eller oppgraderer eksisterende anlegg for å sørge for å redusere det miljømessige fotavtrykket.
KAN ENDRE: -Vi har kunnskapen og verdiene til å kunne endre industrien i en mer bærekraftig retning, sier Aker-direktør Kjetil Digre. FOTO: AKER BP
Denne type prosjekter er begynt å bli en større andel av Aker Solutions’ aktiviteter. Selskapet har som målsetning at en tredel av inntektene allerede i 2025 skal komme lavkarbon-prosjekter eller fornybare energikilder.
- Vi mener at olje- og gassindustrien utgjør en svært viktig del i å utvikle lavkarbon-energi-løsninger. Vi har ekspertisen, kunnskapen og teknologien til å kunne nå målene nullutslipp, sier Digre videre.