Derfor er enkle tilbehør i metall avgjørende for god markedsføring
I dag er digital markedsføring helt avgjørende for suksess innenfor praktisk talt alle bransjer, men det betyr ikke at mer tradisjonell markedskommunikasjon har spilt ut sin rolle.
Til syvende og sist er det ofte i den virkelige verden som noen skal oppdage for eksempel en butikk eller showroom, da er helt enkelt virkemidler ofte veien å gå.
Virkemidler som skaper oppmerksomhet og kjennskap
Særlig for nye bedrifter og virksomheter er det å skape kjennskap i fokus. Noen aktører har kanskje vært i et marked i flere tiår, da er det å skape blest om eget selskap noe av det første man må gjøre.
Det handler ikke om å skrike høyest, men man må gjøre det mulig for fremtidige kunder å finne deg.
For virksomheter med faste utsalgsteder er plakatrammer et svært enkelt grep. Strategisk plasserte plakatrammer på fasaden lar deg kommunisere tilbud og andre budskap på en ryddig og pen måte.
Det er ikke uten grunn at praktisk talt alle dagligvarebutikker benytter plakatrammer på fasaden.
Stativer og hyller til brosjyrer og annen markedskommunikasjon
Det er klart at en majoritet av forbrukere søker etter informasjon i digitale kanaler, men det er fortsatt rom for fysiske brosjyrer, prislister og kundeaviser.
Igjen er dagligvarebutikkene et godt eksempel, de sender fortsatt ut kundeaviser i posten.
I tillegg er det mange butikker som har ulike kundeaviser og magasiner tilgjengelig i butikklokalet.
Enkle stålstativer kan være det som skal til for at brosjyrer og kundeaviser blir presentert på en pen og ryddig måte.
En slik displayløsning gjør det også mye enklere å plassere brosjyrer og annet materiale på det stedet der de gir best effekt.
Gatebukker og andre skiltløsninger for utendørsbruk
Den klassiske gatebukken er et annet eksempel på hvordan et enkelt metallprodukt kan bidra til effektiv markedskommunikasjon.
For mange organisasjoner vil det være mulig å plassere en eller flere gatebukker utenfor lokalet, noe som gjør det enkelt for forbipasserende å oppdage utsalgsstedet.
Det finnes gatebukker i en rekke størrelser, fra plasseringsvennlige mindre versjoner til gigantiske plakatholdere.
Mange meglere bruker en miniversjon av gatebukken til å skilte veien ved visninger. Slike kompakte skiltløsninger kan være praktiske innenfor andre bransjer, både i forbindelse med mobile og faste utsalgssteder og showroom.
Selv om en kundereise starter i digital form, er det viktig å huske på at det i mange tilfeller vil være nødvendig å konvertere et leads til en betalende kunde – da er enkle grep ofte svært effektive.