Lesjöfors lanserer banebrytende nyhet i fjærbransjen
Lesjöfors har nesten tredoblet omsetningen i løpet av det siste 10-året til nesten fem milliarder kroner.
Det stopper ikke der, konsernet streber nå etter å bli den mest bærekraftige produsenten av fjærer og bånddetaljer i verden og har satt seg som mål å lede det digitale markedet for standardfjærer.
Henrik Furhoff, sjef for divisjonen standardfjærer kommenterer:
-Gjennom årene har vi innenfor vårt program for M&A og investeringer bygget opp et globalt nettverk av fabrikker samt salgs- og distribusjonsenheter for å støtte våre vekstmål innen produksjon og logistikk av kundetilpassede komponenter og standardfjærer. Denne infrastrukturen er nå perfekt for å kunne levere hele utvalget av fjærprodukter fra den kundeoptimaliserte nettbutikken, sier Henrik Furhoff, som er sjef for divisjonen standardfjærer hos Lesjöfors.
Alle varianter av fjærer for store som små behov
Nettbutikken er til for alle; fra hjemmefikseren som leter etter en erstatningsfjær til en garasjeport til små og mellomstore bedrifter og multinasjonale konsern der behovet er titusener av fjærer eller en komponent i et spesifikt produkt. For hvert produkt spesifiseres dens egenskaper og bestilleren garanteres førsteklasses teknisk support og raske leveranser.
Med lager og logistikksenter basert i Växjö tar det bare 48 timer fra bestilling til levering og ambisjonen er å redusere ytterligere til leveranser innen 24 timer.
Nettbutikken tilbyr konkurransedyktige priser og ekstra kostnadsbesparelser i form av lagerhold da produkter er tilgjengelige innen to dager etter bestilling. Takket være en konfigurator for gassfjærer finnes løsninger for alle behov. Den intuitive kundeportalen registrerer alle kjøp for å forenkle nye bestillinger og administrasjon.
Lanseringen fortsetter verden over
Nettbutikken har vært under utvikling i over et år for å få til den best mulige løsningen fra kundens perspektiv.
- Vi har ønsket å sikre at vi kan tilby en kundeservice og teknisk support som matcher kvaliteten på produktene våre. For oss er det viktig at vi virkelig kan stå for at vår nettbutikk for standardfjærer er en banebryter i bransjen. Vi ruller ut nettbutikken i flere trinn, med start i Sverige og fortsetter deretter i Europa, USA og Asia, sier Henrik Furhoff.
Strategisk viktig utviklingsinnsats
Ola Tengroth, administrerende direktør for Lesjöfors-konsernet, understreker viktigheten av enkle og raske leveranser globalt.
- Med et nettverk av engasjerte Lesjöfors-team verden over er jeg stolt over at i 2025, da vi har vært operative i 350 år, kan kunder kjøpe produktene våre hvor som helst i verden og få dem levert nesten umiddelbart. Lesjöfors nye nettbutikk er strategisk viktig for å ytterligere forbedre våre leveranser av fjærer og bånddetaljer til alle våre kunders behov, sier han.
Denne siste utviklingsinnsatsen, sammen med konsernets fokus på bærekraft og klimamål, befester Lesjöfors som en bransjeleder og drivkraft for utviklingen innen fjærbransjen.
Kilde: Pressemelding fra Lesjöfors