23948sdkhjf

OTD 2014: Oljemessen kommer hjem til Sotra

Offshore Technology Days er tilbake på Sotra der det hele begynte – Men i løpet av de 16 årene som er gått siden første OTD er arrangementet gått fra å være en regional til en internasjonal oljemesse.
Da OTD ble avholdt for første gang for 16 år siden var det i alt 10-12 utstillere i en hall bare noen hundre meter fra Sotra Arena, der messen arrangeres i år. Etter å ha vært arrangert i både Bergen og Stavanger i mange år er messen i år tilbake ved utgangspunktet – men bortsett fra den geografiske plasseringen av årets messe er det aller meste forandret siden den gangen.

OTD-sjef Peter N. Keilen, som har vært med fra begynnelsen kan se tilbake på en messe som har utviklet seg enormt gjennom de 16 årene.

Den er gått fra å være en regional messe til å bli en av verdens hurtigst voksende internasjonale oljemessene, og vi merker at vi får flere og flere internasjonale delegater, sier Peter N. Keilen.

I år kommer det handelsattachéer, ambassadører eller representanter i leverandørselskaper fra blant annet Skottland, Danmark, Finland, Latvia, Polen, Tyskland.

For få måneder siden innledet OTD et samarbeid med verdens største ingeniørorganisasjon SPE, som har 120.000 medlemmer over hele verden.

Denne organisasjonen er samarbeidspartner med noen av de største olje-messene i verden i blant annet Aberdeen, Houston, Rio de Janeiro og Kuala Lumpur.

På OTD betyr det at det i år blir en del workshops og kurs i regi av SPE.

Sotra Arena
Arenaen som skal huse årets 500 utstillere er det flunkende nye idrettskomplekset Sotra Arena.

–Arenaene er bygget for idrett, men man har samtidig alle forutsetninger for å huse en internasjonal oljemesse. Strømforsyning, logistikk av gods, personell og besøkende samt fasiliteter som nettverk er i toppklasse, sier Peter N. Keilen.

- Man har gjort de riktige investeringer, fortsetter OTD-sjefen, som er stolt over å være en av de aller første til å få arrangere en messe i Sotra Arena.

OTD 2014
- Norges største årlige oljemesse
- 25 til 30.000 forventede besøkende (Vekst de siste fire årene er 99.77 prosent)
- 500 utstillere (Vekst de siste fire årene er 142.86 prosent)
- 2500 til 3000 studenter/nyutdannede deltar (Vekst de siste fire årene er 588.89 prosent)
- 2 100 innkjøpsmøter (Vekst de siste to årene er 210.34 prosent)
- 40 til 45 arrangementer- 28 land er representert
- Arrangeres annen hvert år i Stavanger/Bergen
- Arrangør: Offshore Media Group (OMG)

Tid og sted:(14) - 15-16 oktoberSotra Arena, Bergen, Norge
Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.094