23948sdkhjf

Stor fergekontrakt for Norwegian Electric Systems

NES har signert en ny kontrakt med Remontowa Shipbuilding i Gdansk
Kontrakten har en totalverdi på 25-30 mill NOK. Eieren av fergene er britiske Transport of London (TfL) og LMG Marin 60-DEH designet inkluderer et fremdriftssystem som er av det nyeste innen grønn energi.

Fergene skal operere mellom Woolwich og Nord Woolwich på Themsen i London. Woolwich fergen har vært i operasjon siden 1889 og frakter rundt 20.000 biler og 2.6 millioner passasjerer over Themsen hvert år.

Norwegian Electric Systems sin leveranse består av omformere i et DC-grid system med totalt 4 batteri pakker, to på hver side av DC-bus bryter for å oppnå redundans. For dette prosjektet har vi hatt stor fokus på lav vekt. I tillegg er det brukt vannkjølte permanent magnet motorer med høy virkningsgrad i hoved fremdriften og fire direkte-drevne propeller.

- Vi har hatt god og tett kontakt med Remontowa og LMG Marin i løpet av denne salgsprosessen, sier Fridtjof Erichsen, regional salgssjef i NES.

NES leverer som vanlig et komplett integrert DC-Grid system som består av:
• Generatorer
• 4 komplette batteri pakker
• Permanent magnet motorer for hovedpropellere
• DC hovedtavler
• Low loss Quadro Drive DC/AC og AC/DC
• EMS og IAS
• Prosjektstyring
• Kalkulasjoner/ engineering
• Oppstart og sjøprøver

NES har allerede installert en av Europas største test stasjoner for elektriske systemer inkludert energi lagring på Janaflaten i Bergen. Det nye Energy Management System vil også være en stor fordel for fremtidige prosjekter.
Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.125