23948sdkhjf

Wärtsilä signerer kontrakt

Teknologikonsernet Wärtsilä har mottatt sin første bestilling på Wärtsilä HY, som nylig ble lansert.
Wärtsilä er en hybrid kraftmodul som kombinerer motorer, et energilagringssystem og kraftelektronikk, opplyser Wärtsilä.

Kontrakten er inngått med det italienske selskapet Rimorchiatori Riuniti, som er den største rederen og operatøren av slepebåter i middelhavet. Selskapet har en flåte på hundre fartøy. Ordren med Wärtsilä ble signert i går i forbindelse med Norshipping-utstillingen.

Wärtsilä HY vil brukes til et prosjekt med en ny slepebåt med pullerttrekk på 80 tonn, noe som gjør dette til det første prosjektet der fremdriften er basert på denne siste Wärtsilä-innovasjonen.

- Wärtsilä HY representerer det nyeste og mest avanserte integreringsnivået knyttet til hybridteknologi for marin bruk. Spesifikke driftsegenskaper som er innebygd i enhetens kontrollogikk, bidrar til økt driftssikkerhet og miljøhensyn ved drift i farvann i nærheten av områder med tett bosetning, skriver Wärtsilä i meldingen.

- Representerer en ny epoke
– Denne første Wärtsilä HY-installasjonen representerer en ny epoke i marin fremdriftsteknologi. Vår store kompetanse og kapasitet når det gjelder så vel motorer, som elektriske og automatiske systemer, kombinert med vår kunnskap om digital utvikling, har gjort det mulig for Wärtsilä å lede an i denne utviklingen ved å bringe marin fremdrift opp til neste nivå. Dette er virkelig et stort skritt fremover, sier Giulio Tirelli, sjef for Marine Engineering hos Wärtsilä.

– Vi er stolte over å være de første i bransjen til å ta i bruk denne spennende og svært avanserte hybridteknologien. Wärtsilä er et selskap vi kjenner godt fra før, og det er ingen overraskelse for oss at de er først ute med å introdusere dette innovasjonsnivået. For oss vil Wärtsilä HY gi god driftsfleksibilitet, økt sikkerhet og selvsagt miljømessig bærekraft, sier Raffaello Corradi, Group Technical Director hos Rimorchiatori Riuniti.

Wärtsilä-utstyret vil bli levert i andre halvdel av 2018, og den nye slepebåten forventes å bli satt i drift i begynnelsen av 2019. Rimorchiatori Riuniti har allerede en rekke fartøyer i flåten som er utstyrt med Wärtsilä-løsninger.

Wärtsilä HY har et nytt integrert energioptimaliseringssystem. Systemet representerer siste generasjonen innen integrerte kontrollsystemer og er spesialkonstruert for hybrid bruk. Det skaper et utmerket samspill med skipets innebygde systemer, noe som gir bedre manøvrerbarhet og større forutsigbarhet, avslutter Wärtsilä.
Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.078